Gyllene höst och magisk vinter på Öijared

Arkitekten Gert Wingårdh ritade Öijareds klubbhus, en byggnad med marken som tak. Något helt nytt. Både landskap och byggnad. Öijared gav honom Kasper Sahlinpriset 1988. Öijared har sedan dess vuxit vidare men vill fortfarande överraska och vända på perspektivet, himmel och jord. Huset och dess människor visar på uppdragsgivarnas och ägarnas vision om samspel och kärlek mellan natur och människor. Naturens rum och den inre rumsligheten ger energi, inspiration och stillhet. För att inte tala om tystnaden.

[>> Artikel från Öijared Resort, Författare: Lotta Johansson]

Öijared har ett unikt läge mitt i skogen och allt du kan önska för golf, möten, avkoppling, träning, underhållning, mat och dryck, jakt och trivsam samvaro. Vardag som högtid. Öijared är allt det där och lite till. En hyllning till mänsklig gemenskap, den storartade naturen och det goda livet. I all enkelhet. Öijared visar i höst och vinter upp ett laddat program för aktiva människor som söker naturnära upplevelser nära staden, men ändå i en alldeles egen värld berättar Lotta Johansson, ansvarig för försäljning och marknad. Under försommaren har vi, förutom golfen, b.l.a bjudit våra gäster på grillmenyer och skön loungemusik varje fredag och gästerna har strömmat till. Vi gläder oss över en bra sommarsäsong som lockat såväl våra medlemmar som greenfee- och weekendgäster till oss.

GYLLENE HÖST
Nu drar konferenserna igång på allvar efter sommar och semester. Vår restaurang får under hösten ett skönhetslyft, våra menyer får ett ”höstigare” inslag, vinkällaren kompletteras och ett brett utbud av företagsaktiviteter och temahelger presenteras. Kropp och själ i balans och harmoni är förutsättningen för det goda livet. I höst fokuserar vi på träning i olika former. Först ut i oktober är Ida B Olsson, från Workoutispassion. Hon är tillbaka hos oss för att inspirera och leda oss i träning med garanterad träningsvärk och massor av energi dessutom, en boost för hela kroppen.

Form your life by Karin står därefter på tur. En oktoberhelg i träningen och hormonernas tecken som riktar sig till kvinnan mitt i livet. Helgen ”Bli vän med dina hormoner” kommer att innehålla föreläsningar, träning, skratt, god mat och härliga möten. I den Yogaretreat vi erbjuder i november får du möjlighet att utöva yoga i vacker miljö, slappna av i naturen och relaxavdelningen samt äta god mat. Det behövs ingen tidigare erfarenhet för att kunna delta. En härlig yogahelg med fokus på återhämtning och vila tillsammans med Anna Storåker och Frida Hedberg.

ÖIJARED LIVE
Sedan i våras har Öijared, i samarbete med Fredrik Berglund startat upp en musikverksamhet i två olika format som fortsätter under hösten. Ett större ”Liveformat”, där ett antal spännande artister kommer till Öijared för att personligt dela med sig av sina musikaliska kvaliteter. I samband med musiken serveras en god måltid i härlig miljö. Självklart finns även ett hotellpaket för att maximera upplevelsen. Öijared Lounge som bjuder på skön och avskalad underhållning på fredagar ger gästerna tillfälle att varva ner, slappa av tillsammans med vänner och inspireras av musiken. Fredrik Berglund som har varit verksam i musikbranschen under snart 20 år stöttar med ett helhetstänk kring kvällarna med allt vad det innebär med artistkontakter, stämningar och tekniska lösningar.

Höstens första konsert äger rum den16 november då en våra medlemmar, Lotta Engberg ger en unik och intim konsert tillsammans med sin musikervän Per Strandberg. Ett tillfälle ingen vill missa!

JAKT OCH VILT
Öijared är en otroligt viltrik halvö med ca 1800 hektar mark. I höst kan vi stolt presentera olika typer av jakt. Allt ifrån bockjakt vid två exklusiva tillfällen för två jägare, till uppflogsjakt på änder. Den senare en jaktform som lämpar sig för 10- 15 personer per tillfälle. Jakten anpassas alltid efter önskemål och erfarenhetsnivå. Väljer gästen ett exklusivt jaktpaket bor de på hotellet, äter gott i vår restaurang och har tillgång till relaxavdelning med gym, pool och bastu.

DAGS ATT BOKA JULBORD!
Öijareds restaurang är känd för sin matglädje och julstämning. Dessutom ramas hela julfirandet in av vacker natur vilket också lockar gäster att fira jul på Öijared. Den trolska skogen omfamnar och besökaren sveps in i julens ljus och dofter och får möjlighet att njuta av toner från etablerade artister, god julmat och sist men inte minst tomtarnas omsorg. Få tid att koppla av, andas in, andas ut.

0 Kommentarer

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!