Dags för Årsmöte 2021 – kommer det ske digitalt i år?

Under perioden mars till maj genomförs det väldigt många årsmöten, det är allt ifrån aktiebolag, organisationer till föreningar och den gemensamma nämnaren är ju att det blir svårt att genomföra detta fysiskt i år. Under 2020 genomfördes många årsmöten digitalt och Trippus fick förmånen att hantera ett hundratal för våra kunder. Efter en viss tvekan i början blev många positivt överraskade hur smidigt det gick samt att de för det stora flertalet blev ett möte med många fler deltagare än normalt då det blev mer lättillgängligt.

[Artikel från Trippus >> gå till web]

Vissa hade tveksamheter att alla medlemmar skulle kunna hantera ett digitalt möte samt hur de skulle kunna rösta men vi har enbart positiva erfarenheter av detta och inte en enda kund har upplevt svårigheter. Väldigt många har återkommit med återkopplingen att de troligtvis kommer fortsätta med digitala årsmöten även efter pandemin då det blev så mycket effektivare.

Att kunna rösta med hjälp av mobilen har upplevts väldigt bra och möjligheten att kunna följa resultaten i realtid har varit uppskattat.

Nu står vi inför en period av en mängd årsmöten våren 2021, kunderna har i många fall dragit lärdomar av den digitala resan och har nya önskemål och Trippus som leverantör har samlat på sig en massa erfarenhet om hur man bäst skapar och levererar dessa event/årsmöten.

Vill du veta mer om hur du hanterar dina årsmöten är du välkommen att kontakta Trippus eller kanske närvara på något av de webinar de håller i ämnet.

Besök Trippus hemsida här.

Läs även: The Sales Conference ställde om till digitalt – mångdubblade deltagarantalet